Black Friday на eMAG е в разгара си – кампанията на най-големия електронен магазин в Централна и Източна Европа се очаква да привлече над 70 000 български потребители до края на деня днес, които да се възползват от многобройните продукти с намаления.
Кампанията стартира в 7.26 часа тази сутрин, като в този момент в сайта са регистрирани 100 000 посетители, сред които най-нетърпеливите, очакващи да се сдобият с най-атрактивните предложения, които, обяснимо, и се изчерпват най-бързо. В първите 10 минути на кампанията българските потребители са направили 12 000 поръчки, като на секунда са се продавали 20 продукта.
Малко по-късно през деня мрежата гръмна с новина, че КЗК е глобила eMAG поради нарушение по чл. 32, ал. 1 във вр. с чл. 33 от ЗЗК от страна на „Данте Интернешънъл“ СА („Dante International“ SA), Румъния във връзка с провеждането на рекламна кампания „Черен петък“ (Black Friday) и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 551 549,78 лв., представляваща 4 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. Със същото решение Комисията установи и извършено нарушение от дружеството по чл. 36, ал. 2 от ЗЗК във връзка с провеждането на рекламна кампания „1+1 гратис Tassimo” и наложи имуществена санкция на „Данте Интернешънъл“ СА в размер на 206 831,17 лв., представляваща 1,5 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.
Ние се свързахме с eMAG и получихме от тях следното официално становище по темата:
eMAG, най-големият електронен магазин в Централна и Източна Европа, ще обжалва глобата, наложена от Комисията за защита на конкуренцията по повод промоционална кампания „Черен петък“ 2013 г. и кампания „1+1 гратис Tassimo”. Компанията счита, че тя е необосновано висока и не отговаря на цитираните в решението нарушения.
eMAG е първата компания на българския пазар, която предложи на клиентите си преживяването „Черен петък“ през 2013 г, давайки им възможност да се възползват от атрактивна шопинг кампания с добри цени и услуги.
95% от всички респонденти в изследване, направено от компанията, които са участвали в миналогодишната кампания, казват, че са доволни от своите поръчки и възнамеряват да пазаруват отново на eMAG.bg.
От eMAG коментират: „Тази година продължаваме с втора кампания, изцяло в полза на нашите клиенти. Подобни шопинг кампании са печеливши както за купувачите, които се възползват от добрите сделки, така и за местната икономика. Считаме, че такива силни кампании създават добра конкурентна среда, защото карат останалите компании да предлагат по-добри условия и цени. Като пример можем да дадем резултатите от началото на втората ни кампания “Black Friday” 2014, в която при старта на кампанията имахме 100 000 посетители на сайта. До три часа след началото вече са закупени 70 000 продукта на стойност 6 300 000 лв.”.
eMAG ще продължи да предлага добри промоционални условия и отлично обслужване на своите клиенти.