

В Берлин съвсем скоро ще се появи иновативен супермаркет, който няма да включва опаковки, замърсяващи околната среда. Original Unverpackt (Оригинално неопакован / OU) е идея на Сара Уолф и Милена Глимбовски, на които им е писнало да купуват продукти, опаковани в нечовешко количество материал, който след това се хвърля. Те не са ветерани в хранителната индустрия, а просто две момичета, които са напуснали колежа, за да се опитат да променят света.
Дори и когато си носите торбичка за многократна употреба при пазаруване, продуктите са опаковани в един тон пластмаса, найлон и хартия. В супермаркета OU няма да има опаковки, които след това да се хвърлят. Насипните храни като ориз, боб и така нататък ще се съхраняват в контейнери, подобни на тези за бонбони, които сте виждали по МОЛ-овете. С едно натискане на бутон или ръчка, количеството, което искате, ще се изсипва в това, което сами сте си донесли като контейнер за пренос. Пазаруващите няма да пипат храната, което я предпазва от микроби и други замърсители.
Магазинът обаче няма да е ограничен само до насипни продукти. Ще се продава и продукция от типа месо, млечни продукти, както и нехранителни такива (шампоан и почистващи препарати и т.н.). Ако забравите да си донесете кутии от вкъщи, ще може да си закупите контейнери за многократна употреба или да ползвате пликове от рециклирана хартия.
Мозъците зад иновативния магазин се надяват да могат да използват максимално продуктите в околността, за да намалят разходите по доставки на материали от други места. Също така възможността клиентите да си закупят точното количество, което им трябва, а не конкретно пакетирано такова, ще намали обемът на храната, която се изхвърля.
По-голямата част от капитала за начинанието идва от частни инвеститори, въпреки че през май месец се е състояла и много успешна кампания за набиране на средства тип crowdfunding. Тя донесла доход от €108 900, надминавайки целта от €45 000. Инвеститори от цял свят се интересуват от начини за стартиране на франчайз магазини, а OU дори все още не е отворил врати.
Въпреки че това е нова идея за Германия, подобни магазини са изпробвани като идеи на други места, без особен успех. Unpackaged в Лондон е затворил врати след 5 години, но се надяват да отворят отново, на друго място. in.gredients са преминали на системата „без отпадъци“ вместо „без опаковки“. Тези два магазина са се фокусирали върху органичните, био-продукти, но OU ще предоставя конвенционална продукция, което е по-евтино и ще привлече повече клиенти.