Намеренията на Apple да привлече все повече Android потребители към iOS дават добри резултати в Европа. Ново проучване на Kantar WorldPanel показва, че през първото тримесечие на 2015 г. почти 33% от новите покупки на iPhone са реализирани от Android потребители. Тим Кук, изпълнителният директор на американската компания, наскоро се похвали с успеха, заявявайки, че сегашната линия iPhone-и е довела до най-голямо преминаване към iOS от последните три представяния през предходните години.
За да насърчи още повече новите ползватели, Apple пусна ръководства, обясняващи стъпка по стъпка прехвърлянето на данни към iOS, а през март тази година дори разшири програмата си за замяна на стари модели, покривайки всички смартфони. В Европа и САЩ потребителите могат да дадат своите Android, BlackBerry или Windows Phone устройства в замяна на карти за подаръци, които да бъдат използвани за закупуване на нови iPhone-и. Вероятно този ход е оказал голям ефект върху резултатите на Kantar, но независимо от това показва амбицията на Apple да продължи да привлича все повече Android потребители към iOS.
Решението да започне да предлага смартфони с по-големи екрани с iPhone 6 и 6 Plus продължава да работи в полза на Apple. Компанията имаше две поредни тримесечия с рекордни продажби и приходи, а в Китай купените фаблети са с 9.2% повече, стигайки до общо 26.1% от всички продажби на смартфони. Популярността на Android пък респективно спадна с 8%, но с цялостен по-голям дял от 72% (идващ предимно от местни компании като Xiaomi и Huawei).