Google 2.0

Балони за интернет, самоуправляващи се коли или пък ликвидирането на смъртта са само част от амбициозните проекти на една от най-влиятелните компании в света Google. Това ли е всичко? Само това ли може Google? Не! Правилният отговор е НЕ и причината е, че Лари Пейдж е един доста амбициозен директор, който ще поведе компанията на следващото ниво. Слуховете идват от The Information, според който Пейдж работи по малко по-тайни проекти, които ще отведат гиганта до Google 2.0.

Обикновено компаниите казват, че отиват на „2.0“, когато си направят редизайн, ребрандиране, решат да си сменят ръководния състав и т.н. След всичките тези луди проекти, които Google ни показа в последните години, нито един път не стана дума за „2.0“. Представете си за какво става дума, след като сега вече си говорим за Google 2.0.

ВИЖ ОЩЕ: Vertical Villages може би са градовете на бъдещето

Тази голяма стъпка, която Пейдж и компания разработват тайно през последната година, е насочена към много глобални проблеми, които от Google ще се опитат да решат. Наистина много глобални! Част от тях са изграждането на по-ефективни летища, както и нови модели на градовете. За целта компанията е открила нова научноизследователска лаборатория, наречена Google Y. Тя ще е насочена към доста по-сложните и мащабни проекти, в сравнение с тези, които в момента се разработват от Google X.

Сред дискутираните теми е станало на въпрос и за проследяването на местоположенията, за което Лари Пейдж държи да се осъвършенства до сантиметри. Това ще позволи на хората да идентифицират тези около тях дискретно, както и за предоставяне на различна информация. Също така, Google има планове и за някаква форма на биометрична сигурност, предоставена от сензорите, вградени в умните часовници.

От всичко това става ясно, че Google 2.0 ще е нещо голямо. Наистина грандиозни проекти се въртят в главите на служителите на компанията, че чак може да се замислим за едно бъдеще като това, което сме гледали по филмите. Идеите са мащабни, интересни и може би малко плашещи. Макар все още да изглежда като научнофантастична щуротия, Google не е компания, която да не може да го направи. С подобни ресурси почти всичко е възможно. По-важното обаче е – ние готови ли сме за това?