Ако на някой му е убягнало, в България също имаме проблем с лъжливите новини и това не е от скоро. Ако в САЩ се опитват да отсеят лъжи, свързани с последните избори обаче, тук ние имаме друг проблем — нашите лъжливи новини са от всякакво естество.

Напоследък се навъдиха доста такива сайтове, между които bradva.bg, petel.bg и какви ли още не… Нарочно не поставяме линкове към тях, защото не бихме искали да се превърнем в причината, поради която ги посещавате. В такива „новинарски“ блогове заглавията на статиите обикновено са с all caps главни букви, придружени от възклицания от рода на „ШОК!!“, „УЖАС!!!“, „СКАНДАЛ!!“ и други подобни. Някои, разбира се, са по-потайни и приличат повече на достоверни медии, което им помага да заблудят повече хора.

Крайно време беше някой да обърне внимание на тази „мода“. Ето че от Mediapool излязоха с видео кампания (по-горе), в която за около две минути те ни призовават да не вярваме на всичко, написано и прочетено в интернет. Видеото е подобаващо озаглавено „Ти си това, което четеш“.

И макар клипът да е заключен и видим само за тези, с които бъде споделен, ние бихме искали да ви окуражим да го разпространите. Нека повече хора го видят и да се замислят за това на какви медии разчитат за ежедневната си доза информация.

  • Дано тази кампания достигне до голяма аудитория.