Днес в рубриката „Kickstarter на седмицата“ имам удоволствието да ви представя проект, за който се вълнувам от доста време. Aether Captains e print’n’play настолна игра от 2010-та, дело на дизайнера Тод Сандърс, която от доста време имаше нужда от официална версия. За радост на всички фенове, миналата година издателят MAGE Company пое проекта и той вече е на фаза финансиране в Kickstarter.

pic2692550_lg (1) (Copy)

Малко повече за играта ще ни разкажат приятелите ни от MAGE Company, които в последните месеци работят неуморно за да подготвят Aether Captains.

MAGE Company (MC): Здравейте!

Gamebox (GB): Здравейте и нека да започваме! Aether Captains е горещото заглавие на деня! Как бихте описали играта на читателите? Бихте ли разкрили някакви детайли около нея и какво да очакваме?

МС: Aether Captains е стиймпънк настолна игра със зарове, която поставя двама до петима участници в различни роли. Един от тях поема ролята на Командир и трябва да се успешно да защити града Аркади от останалите, които влизат в ролята на Военни капитани. Играта включва различни цели, които участниците да следват в зависимост от ролята си. Уникалното в нея е, че стиймпънк летящите кораби, които играчите управляват всъщност са зарове. Зарове, които не хвърляте! Да, правилно чухте! Всяка от страните на вашите кораби от зарове представлява техните умения и всеки път, когато те бъдат ударени от противника, вие ги завъртате, за да изобразяват новите ви статистики.

Другото уникално в Aether Captains са асиметричните роли, които играчите могат да поемат. Докато Командира има голям набор от действия, от които да избира всеки ход, останалите Капитани са ограничени до две действия, но за сметка на това управляват повече кораби.pic2695472 (Copy)

GB: Стиймънкът е нова тема за вас! Кой се занимава с илюстрациите към Aether Captains?

МС: По проектът работим със сингапурско студио, от което сме много доволни – както сами виждате, те са свършили страхотна работа. Заради характера на играта имаме нужда от много илюстрации и се надявамe артистите ни да продължават да работят все така качествено до излизането на Aether Captains по магазините.pic2821100 (Copy)

GB: Както знаем, Aether Captains всъщност е игра за принтиране и самостоятелна игра от 2010-та, дело на небезизвестния Тод Сандърс. Освен очевидната промяна в илюстрациите и арт дизайна, трябваше ли да изгладите други части на играта за предстоящата версия? Колко различна е тя от оригинала на г-н Сандърс?

МС: О, трябваше да променим цялата игра из основи! Тъй като вече е игра за двама до петима, трябваше да добавим игрални табла, доста нови кораби, които да управляват участниците, а заедно с тях и нови механики и ресурси. Различните роли бяха предпоставка за включване и на изцяло нови действия.

Това, което искахме да запазим бяха уникалните кораби от зарове, както и страхотната история, създадена от Тод. Бойната система също е нещо, което не претърпя толкова големи промени.pic2821101 (Copy)

GB: Кажете ни малко повече за полу-кооперативния елемент на Aether Captains – как работи и притежава ли механики, правещи го вълнуващ както за пиратите (капитаните), така и за Командира?

МС: Полу-кооперативното чувство е най-вече за играчите, които поемат ролята на Капитаните. Те не играят заедно, но когато някой от тях поеме контрол над град, всички получават бонуси от това. Това е до голяма степен единствената механика, около която тези играчи си съдействат. О, както и факта, че можете да вземате като „затворници“ определени членове на екипажите, всеки от които ви предоставя различно умение.

GB: Ще има в ли елиминация на играчи в Aether Captains и как се справя тя с този проблем?

МС: Да, играта поддържа елиминация. Ако Командирът свали всичките три кораба на някой капитан, то последният излиза от играта, НО това никак не е лесно. На първо място можете да поправяте корабите си като действие, а има и членове на екипажа, които могат да помогнат в това отношение. Постарали сме се да елиминацията да не е толкова лесна, колкото изглежда!pic2695471_lg (Copy)

GB: Научихме, че Тод е създал цяла стиймпънк вселена около Aether Captains. Планирате ли да разширите играта или дори вселената с нови игри, които да се развиват в нея, или е прекалено рано да се каже? Можете ли да ни дадете малко вътрешна информация относно евентуални разширения?

МС: Наистина е още рано да се каже, но имаме доста идеи за разширения на Aether Captains и на Аркади. Но за това ще мислим догодина. В тази насока Тод ни помага много – той е страхотен дизайнер, с който е чест да работим. И да, и ние сме впечатлени от страхотния свят, който е създал около Aether Captains, така че съм сигурен, че можем да мислим в тази насока в бъдеще!

GB: Безспорно е, че вселената е много тематична! Планирате ли да се възползвате от това под формата на съпътстващ материал – книги с истории и илюстрации например, както и други начини феновете да се докоснат до вселената (освен самата игра, разбира се)?

МС: Ха! Виждаме накъде биете с този добър въпрос! Да, действително мислихме за историческа книжка, включваща илюстрации на света на Аркади. Определено сме се насочили към разширяването му по този начин. Освен това, поради характера на Aether Captains, която е базирана на различни сценарии, можем да вплетем последните в подобни книги. Така не само ще разширим вселената с нов арт, но и ще дадем на играчите още съдържание, поднесено по тематичен начин.pic2831465_lg (Copy)

GB: Как намерихте и решихте да поемете Aether Captains? Темата ли беше това, което ви привлече, или ви впечатли нещо друго?

МС: Това, което ни хареса най-много, бяха корабите от зарчета! Но освен това, когато разкрихме целия свят зад добрата като геймплей игра, просто си казахме, че трябва да я направим! Свързахме се с Тод и с доста общи усилия, стигнахме до тук – на фаза финансиране.

GB: Колко време отне работата по Aether Captains? Изправихте ли се пред някакви определени предизвикателства за този проект, с които не сте се сблъсквали до сега в работата си по други игри?

МС: До настоящия момент, бихме казали около година. Цялата игра беше огромно предизвикателство. Искахме да я направим наистина уникална, а трябваше да добавим доста нови компоненти, които да кореспондират с новите механики. Заровете и символите им бяха особено трудни. До финализиране на повечето компоненти, получавахме и искахме съвети от много хора!pic2859416 (Copy)

GB: От едно до десет, колко се вълнувате за Aether Captains?

МС: Честно казано, дори повече от десет! Вълнуваме се не само заради самата игра, но и заради Тод, който през цялото време ни заливаше с идеи, а когато видяхме и първите резултати от илюстраторите… Играта изглежда страхотно и няма как да не я очакваме с нетърпение, дори след като знаем всичко за нея!

Както казахме, Aether Captains в момента е на етап финансиране. Ако желаете да подкрепите играта, можете да го направите тук.

GB: Бихме искали да ви зададем няколко въпроса за Kickstarter. MAGE Company са издател, който има история в изравянето и превръщането на игри за принтиране в огромни, страхотно изглеждащи заглавия, успяващи в онлайн платформата за финансиране. Възраждането на игри за принтиране дейност, върху която искате да се фокусирате в бъдеще ли е?

МС: Ако трябва да сме честни, ние не се фокусираме върху това, просто така се случва! Например в момента сме планирали няколко игри, част от които са били версии за принтиране в миналото, но също така имаме проекти, които нямат нищо общо с print’n’play света. Нямаме идея как се случва това! Но от друга страна измежду игрите за принтиране има брилянтни заглавия, така че не можем да ги подминем.

GB: Имате зад гърба си няколко доста успешни Kickstarter проекта, а заедно с това част от игрите ви са доста популярни. Планирате ли да поддържате всичките си заглавия с разширения в бъдеще?

MC: Всяка от игрите ни има поне по едно разширение. Планираме това преди кампанията в Kickstarter за всяка игра. Искаме да поддържаме игрите си толкова, колкото е смислено и докато феновете продължават да ги харесват.

GB: Планирате ли да спрете да използвате Kickstarter като платформа и да се фокусирате към самостоятелното издаване на игри? В тази връзка, какви са позитивните и негативните страни на една Kickstarter кампания за настолна игра?

МС: Със сигурност планираме да оставим Kickstarter някой ден! Това отнема време, обаче. Трябва да изградим стабилен и траен имидж на компанията в издателската индустрия и се надяваме да го постигнем в близкото бъдеще. Що се отнася до Kickstarter, не виждаме нищо лошо в него. Да създадеш и реализираш кампания през тази платформа е огромен опит. Без значение дали се провалиш или успееш, научаваш доста, затова не бива да се страхувате от Kickstarter. Най-хубавото на платформата е, че можете да покажете работата си на света много лесно, а това означава много в хоби, като нашето.

GB: Освен проектите в момента, имате ли нещо интересно скрито зад кулисите, което бихте ни разкрили?

МС: Разбира се! Едно такова нещо е следващата голяма стъпка за 12 Realms – разширението Candyland. Имаме още една самостоятелна игра, планирана за лятото на 2016-та, както и две по-малки.

GB: Можете ли да споделите с читателите ни кога решихте да създадете компания за настолни игри? Какви са трудностите, с които се сблъсквате ръководейки такава?

МС: О, беше толкова отдавна, в далечната 2001-ва. Всъщност обаче отворихме MAGE едва преди пет години. А що се отнася до предизвикателствата – всеки ден е предизвикателство. Можем да говорим много за това, като започнем от дизайн и минем през доставки, складове, конвенции, промоции, партньори… Всичко това представлява голяма мрежа от хора, която може да работи перфектно, но може и да не се получи както трябва. Трябва да работиш всеки ден и да даваш всичко от себе си, ако желаеш да постигнеш нещо.

GB: Кои са любимите ви игри на MAGE? А кои са любимите ви игри от други издатели?

МС: Всички наши игри са ни любими, иначе нямаше да ги издадем! Просто няма как да изберем една. Но за игри на други издатели… хмм… Ecliplse, X-Com, Imperial Settlers, Battlestar Galactica, Ghost Stories, Arcadia Quest, Super Dungeon Explorer и още много, много други. Има наистина много страхотни игри на пазара!

GB: Черпите ли вдъхновение от някое заглавие, на което се възхищавате, при правенето на вашите?

МС: Когато подбираме игрите си, най-често мислим за тях като комбинация от идеи, както и за начините, по които можем да ги реализираме, в това число и самия производствен метод – например печатането на компонентите. Разбира се, следим останалите игри на пазара и когато видим нещо интересно, особено като специфични компоненти, мислим как можем да направим нещо подобно и при нашите заглавия.

GB: Колко души се занимават с издаването на игри в MAGE?

МС: Хмм… имаме дизайнери, артисти, тестери… а освен това и производителите на компоненти, складовете и доставчиците… Бихме казали около 20-25 души!

GB: Благодарим за интервюто! Пожелаваме успех на новия проект на MAGE Company!25a92edf6caebf0daa38546665412984_original (Copy)